FIB Endüsriyel Kamara Tipi Fırınlar


Fırın Ana özellikleri Fırın

Fırın aşağıdaki 2 ana önemli parçalardan oluşmaktadır.

  • Yanma sistemi ile entegre fırın gövdesi
  • Isıl işlemi yapılacak malzemeleri taşıyan kızaklı araba

Fırının aşağıdaki özelliklere sahiptir:

  • 1000 mm su sütunu basınçlı doğal gazlı yanma sistemi
  • 1100 °C çalışma sıcaklığı
  • Bir veya çok bölgeli yanma sistemleri
  • Boyutlar (tabloya bakın)
  • Şarjın ağırlığı :1,5 ton – 7 ton
  • Şarjın ısınma süresi : fırın büyüklüğüne ve şarj miktarına bağlı olarak 2-7 saat

Fırın

  • Kaynak konstrüksiyon gövde
  • Dikey veya yatay sürgülü bir veya 2 kapı
  • Kapılar motorlu olabilir
  • Kapılarda özel bir sızdırmazlık contası bulunmaktadır
  • Refrakterler hafiftir ve termal ateleti düşüktür
  • FIB darbeli brülörlü yanma sistemi
  • Motorlu, filtreli fan ile 1000 mm su kolonu basınçı sağlanır
  • PLC li otomatik sıcaklık kontrol panosu
  • EN 746 (1-2) ye uyumlu doğru hava ve gaz basıncıları sağlayan güvenlik cihazları
  • Tüm proses parametreleri kaydedilir

Kızaklı araba

  • Bir veya 2 kızaklı araba
  • Özel sızdırmazlık sistemi
  • Motorlu
  • 2-akslı, hafif refrakterli döner tabla
  • Sarj refrakter tabanı üzerine konulur

 

Isıtma prensibi

Kızaklı arabanın tabanı, fırın duvarlarının alt kısmında yer alan brülörlerden gelen yanmış gazların şarjın altına geçmesine izin verecek şekilde perfore edilmiştir. Fırın gazları fırının yan duvarına doğru ve şarjın kendisine doğru yönlendirililer. Yanmış gazların hızı yüksek olduğundan, şarj etrafındaki gazların şarja temas hızları 20 ila 40 m/sn civarındadır. Bu sayede homojen ve hızlı ısınma elde edilir.

 

Fırın boyutları

FIB endüstriyel kamara tipi fırınları çok farklı boyutta imal edilebilir ve müşteri taleplerine ve fiziksel olanaklara uygun olarak üretilir. FIB genellikle büyük boyutlu fırınlar üretmektedir.

Seyreltme seçeneği

FIB konveksiyon yoluyla daha büyük bir ısıtma sağlamak için özel bir teknoloji geliştirmiştir. Bu teknolojide brülörler etrafında ek hava akışı oluşmasını sağlar. Bu hava, bazı parçaların yüzeyinde çok agresif ısı yoğunluğunu önlemek ve şarjda termal sorunların oluşmasını önlemek için ısınma hızını azaltmak eğiliminde olacaktır. Bu seçenek, nem oranı yüksek refrakter malzemelerde ısıtma esnasında çatlakların önlemek için tavsiye edilir.

 

 


Daha fazla bilgi için  WEB Sayfasına gidiniz